De wereld verbeteren met een rendabel concept

Is dat uiteindelijk niet wat we als duurzame ondernemer niet allemaal graag zouden willen?


Bijdragen aan de dag van morgen en tegelijkertijd een gezonde business neerzetten. Wat mij betreft de normaalste zaak van de wereld. Juist als ondernemer met een groene of duurzaam product. Want, hoe wil je je duurzame doelstelling kunnen nastreven zonder te investeren?

Kickstart

Een van de eerste stappen die jou een goede kickstart kunnen geven is investeren in sustainable marketing. Het kan je helpen je eerste klant aan te trekken. Ben je een ondernemer met trackrecord? Dan kan sustainable marketing je helpen verder te versterken en je positionering aan te scherpen.


Waarden

Sustainable marketing wil niet meer zeggen dan dat je een marketingplan opzet die waardengestuurd is. De basis hiervan is een heldere, relevante missie. Welke bijdrage lever jij aan de wereld? En een sterke, duidelijke visie. Welke richting wil jij op om je duurzame doelen te behalen? En vooral, wat zijn de kernwaarden van jouw onderneming? Waarom doe je wat je doet? Wat is jouw grote droom als ondernemer?


Door deze waarden vanuit je hart te formuleren weet je uiteindelijk het diepste verlangen van jouw klant te beantwoorden. Het gaat uiteindelijk om verbondenheid, loyaliteit en geloofwaardigheid. Focus als onderneming op wat ertoe doet, laat zien dat jouw onderneming is gebaseerd op intrinsieke motivatie.


Verlangen

Waar traditionele marketing dus vooral gericht is op winst, legt sustainable marketing de focus op de impact en positieve gevolgen voor mens en milieu. Sustainable marketing zich op de mens die kiest met hoofd, hart en ziel. De kernwaarden die jij als ondernemer uitdraagt zijn essentieel in de keuze die jouw klant maakt. Jouw waarden beantwoorden immers de verlangens van jouw klant. En dat is waarop jouw klant een keuze zal maken.


Toekomstbestendig

De wereld verbeteren met een rendabel concept is dan ook heel toekomstbestendig. Zolang geld verdienen niet het doel van duurzaamheid is maar voortkomt uit jouw intrinsieke motivatie en duurzaamheid een middel is om geld te verdienen, dan werk je gewoon aan een gezonde business.


Je werkt uiteindelijk aan de intrinsieke waarde om jouw duurzame doel te behalen. Voor jou, je onderneming, jouw klant en de wereld. Hoe mooi is dat!