top of page

Duurzaamheid als succesvol businessmodel

De wereld vergaat en jij moet 'm redden!

Als duurzame ondernemer kijk je verder dan geld alleen. Je bekommert je niet alleen om het behalen van je eigen doelstellingen, maar vindt het ook belangrijk bij te dragen


aan een mooiere toekomst. Zodat je ook je steentje bijdraagt op het gebied van milieu, duurzaamheid, sociaal-maatschappelijk of ecologisch vlak.


So far so good.


Daarom heb je een fantastisch biologisch product of een prachtige duurzame dienst en bent er als bedrijf met een duurzame missie vol ingegaan. Want duurzaamheid is key in jouw bedrijf. Je hebt er dan ook voor gezorgd dat dit goed binnen je bedrijf terugkomt. Jouw business is future-proof en kan niet anders dan de bewuste klanten aantrekken.


Je hebt een prachtige website neergezet, bent actief op social media en daadwerkelijk verkoop je je product. Meestal gebeurt dit wanneer je er weer eens goed voor gaat zitten: je besteedt meer aandacht aan je marketing, plaats of adverteert een periode frequenter en bent goed zichtbaar. Dat resulteert gelijk in een aantal mooie klanten die zich gekend voelen in jouw product of dienst.


Toch loopt zo’n periode altijd weer af: De frequentie waarin je aan de slag bent gegaan neemt langzaamaan weer af, je post wat minder vaak. Advertenties lopen uit en je merkt dat je zichtbaarheid hierdoor ook afneemt. En dat zie je helaas ook terug in je resultaten. Maar hé, je hebt een mooie periode gedraaid, dit red je wel even tot de volgende piek…toch? Klanten zijn toch volop bezig met bewust consumeren, dus ook jouw product zal vast wel worden gevonden.


Totdat je je realiseert dat het steeds moeizamer gaat en je vervolgens doelloos acties gaat optuigen om toch maar iets van omzet te genereren. Zonder resultaat. Je vraagt je af hoe dat kan, je zit toch in een super actuele, interessante markt die volop in de picture staat?!


Ofwel, je gooit doelloos boeien uit in de hoop iemand uit de zee te kunnen redden. In een periode van windkracht 10 werkt dat heel goed, jij laat het immers stormen door overvloed aan aandacht . Maar wanneer de wind gaat liggen, blijven de boeien dobberen en verdwijnen ze langzaam uit beeld.


Je bent niet meer zichtbaar.


De zee is de markt met daarin jouw potentiële klanten. De boeien zijn jouw huidige strategie.

Heb je je wel eens voorgesteld hoe het zou zijn als jij de vuurtoren zou zijn? Of het nu windkracht 2 of 10 is, jij altijd zichtbaar en het doel op zich bent? Dat jouw duurzame missie letterlijk het licht is voor jouw klant?


Oké, maar is duurzaamheid niet een term waar we te pas en te onpas mee worden geconfronteerd? En hoe kan een duurzame missie nu tot instant succes leiden?


Succes zit ‘m niet in de term duurzaamheid. Succes zit in WAAROM je duurzaamheid toepast in je bedrijf. Pas als jij kunt toelichten waarom je bepaalde duurzame keuzes hebt gemaakt, of dit nu een biologisch product is of een proces binnen je bedrijf, heb je een verhaal. En kun je onderscheid maken.


Duurzaamheid kan namelijk onmogelijk saai zijn: het creëert namelijk altijd een goed en voldaan gevoel.


En dat is wat jij wilt bereiken bij jou potentiële klanten: een prettig gevoel, zodat ze vanuit intrinsieke meerwaarde bij jou klant willen worden.


De sleutel ligt in het neerzetten van een heldere strategie. Want pas als jij weet wie je bent, waar je voor staat, hoe je je positioneert en voor wie jij jouw duurzame product, dienst of missie hebt ontwikkeld, kun je jezelf in het licht zetten, zichtbaar worden. Een vuurtoren.


Het creëren van meer zichtbaarheid met een duurzame missie is een van de onderdelen van mijn IMPACT methode. Ontbreekt het jou aan een duidelijke strategie? Vind je het lastig om jouw boodschap te vertellen? Weet je niet goed wie jouw klant is en hoe deze te bereiken? Wil je graag IMPACT maken?


Wil je meer zichtbaarheid, meer IMPACT, meer omzet? Download dan nu mijn ebook en ontdek de 4 belangrijkste elementen die essentieel zijn voor groei van jouw duurzame onderneming.

Na het lezen van dit e-book weet jij precies:

  • · Hoe je met jouw duurzame missie en positieve boodschap meer klanten kunt aantrekken

  • · Hoe je door authentiek te zijn marketing vanuit jouwgevoel kunt inzetten en daardoor vertrouwen creëert met jouw klanten

  • · Hoe je zichtbaar en top-of-mind blijft bij jouw klanten








Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page